Studijní plán na přijímačky

K úspěšné přípravě na přijímačky na VŠ ti poslouží studijní plán. Najdeš v něm vše, co potřebuješ k úspěchu – videa, rady, typy strategie a samozřejmě spousty řešených úloh.
CHCI NA VYSOKOU!

Úlohy - Testy studijních předpokladů

TSP Numerické myšlení otázka ID 1737

V ořechové směsi A je 30 % arašídů. V ořechové směsi B je 20 % arašídů. Kolik procent arašídů bude obsahovat výsledná směs, pokud smícháme 2 kg směsi A a 3 kg směsi B?


TSP Numerické myšlení otázka ID 1735

Stáří dvou osob je v poměru 5 : 6. Za šest let bude jejich stáří v poměru 6 : 7. Kolik let bude osobám dohromady po šesti letech?


TSP Numerické myšlení otázka ID 1734

Jeden pytel brambor je stejně těžký jako pět pytlů cibule. Dva pytle česneku jsou stejně těžké jako jeden pytel cibule. Kolik pytlů česneku potřebuji, abych měl stejně těžký náklad jako pět pytlů brambor, čtyři pytle cibule a dva pytle česneku?


TSP Numerické myšlení otázka ID 1730

A je vzdálenost libovolného čísla na číselné ose x od čísla 0. B je vzdálenost libovolného čísla na číselné ose x od čísla 2. Co platí pro číslo C, jehož závislost na čísle x je vyobrazena na následujícím grafu?


TSP Numerické myšlení otázka ID 1729

Číslo A označuje pro libovolné číslo na číselné ose x vzdálenost od čísla 1. Číslo B označuje pro libovolné číslo na číselné ose x vzdálenost od čísla 3. Který z následujících grafů správně označuje závislost čísla C na čísle x, pokud platí C = B – A?


TSP Numerické myšlení otázka ID 1725

Závislost čísla A na čísle x lze vyjádřit jako A = –|x| a závislost čísla B jako B = 3 · |x| + 1.

Který z následujících grafů správně zobrazuje závislost čísla C na čísle x, pokud platí C = 2 · A + B?


TSP Numerické myšlení otázka ID 1724

Víme, že závislost čísla J na čísle x lze vyjádřit jako J = –x + 1. Dále víme, že K = –2 · J. Který z grafů správně zobrazuje závislost čísla K na čísle x?


TSP Prostorová představivost otázka ID 1715

Podle kterých os se mohl objekt vlevo postupně otočit tak, aby se dostal do pozice, ve které ho vidíme vpravo?

Minus v odpovědi značí otočení proti naznačenému směru.


TSP Analytické myšlení otázka ID 1611

V truhlici může být sto zlaťáků, jedovatý had, nebo stará bota. Čarodějnice nám dala tři nápovědy. Víme ale, že právě jedna z nich je nepravdivá. Nápovědy jsou následující:

  • V truhlici jsou zlaťáky, nebo jedovatý had.
  • V truhlici je stará bota.
  • Jedovatý had v truhlici není.

Které z následujících tvrzení je určitě pravdivé?


TSP Analytické myšlení otázka ID 1610

Adam, Bořek a Cecil se hádají o to, kdo má pravdu. My ovšem nevíme, kdo z nich má pravdu a kdo lže. Uvažujme i možnost, že pravdu mají všichni nebo že všichni lžou.

  • Adam: „Bořek lže, nebo lže Cecil!“
  • Bořek: „Adam i Cecil lžou!“
  • Cecil: „Rozhodně nemluvíme pravdu všichni!“

Které z následujících možností je pak určitě pravdivá?


1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 ... 22

Odběr novinek = Testy zdarma

Logo Vzdělávací skupina a nakladatelství Scholastik
Scholastik s.r.o.
Lelekovice 755
664 31 Lelekovice
IČ: 14130823
DIČ: CZ14130823
Aplikace na Google play StoreDoustupné na App Store OSP Aplikacehuaweiappgallery
Logo platby visaLogo MastercardPlatební brána ComGateČeská pošta logoZásilkovna logo
Copyright © 2022 Scholastik s.r.o.